Privacy beleid
Wij hechten veel belang aan uw privacy. Wij zorgen er daarom voor dat gegevens vertrouwelijk worden behandeld en dat wij ons houden aan de geldende privacy wetgeving, waaronder de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). In deze privacy statement leggen wij uit wat we doen met de persoonsgegevens die wij van u ontvangen.
Wie zijn wij?
Wij zijn Schok & Pomp Medische Trainingen B.V., gevestigd op de Koningin Wilhelminalaan 5, 3527 LA in Utrecht (Schok&Pomp, wij). Wij zijn verwerkingsverantwoordelijke van de persoonsgegevens die wij van u ontvangen voor het uitvoeren van onze dienstverlening aan u.
Bescherming van gegevens
Onze uitgangspunten op de door u verstrekte gegevens:
- Persoonsgegevens worden nooit voor andere doeleinden gebruikt, dan waarvoor ze verkregen zijn.
- Persoonsgegevens worden alleen verwerkt als wij daar een juridische grondslag voor hebben, zoals als het noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst met u, of voor onze gerechtvaardigde belangen.
- Wij nemen passende beveiligingsmaatregelen om uw persoonsgegevens te beschermen.
- Wij respecteren uw rechten, zoals het recht tot toegang tot uw persoonsgegevens of verwijdering van uw persoonsgegevens.
- Onze Privacy statement is altijd toegankelijk via een directe link op onze website.
- Onze privacy statement is in overeenstemming met de voorwaarden en de verplichtingen die de AVG ons oplegt.
Verwerking en verzameling van gegevens
1.Wanneer u, via de website of anderszins, een training bij ons afneemt, verzamelen wij uw persoonsgegevens die wij nodig hebben voor het maken van een profiel op onze website en het uitvoeren van de training voor u. Wij verzamelen de volgende persoonsgegevens voor dit doeleinde:
- Naam
- E-mailadres Aanhef: Dhr of MwAdres
- Geboortedatum
Deze persoonsgegevens verwerken wij op de juridische grondslag noodzakelijkheid voor de uitvoering van de overeenkomst met u.
- Wanneer u, via de website of anderszins, een training bij ons afneemt, verzamelen wij uw persoonsgegevens die wij nodig hebben voor de facturatie van de training. Wij verzamelen de volgende persoonsgegevens voor dit doeleinde:
- Naam
- E-mailadres
- Adres voor op factuur
Deze persoonsgegevens verwerken wij op de juridische grondslag noodzakelijkheid voor de uitvoering van de overeenkomst met u.
- Wanneer u contact met ons opneemt, via een formulier op de website of per telefoon of email, bijvoorbeeld om een vraag te stellen of een klacht in te dienen, verzamelen wij de persoonsgegevens die wij nodig hebben om dit contact mogelijk te maken. Wij verzamelen de volgende persoonsgegevens voor dit doeleinde:
- Naam
- E-mailadres
- Telefoonnummer
- Inhoud van de vraag of klacht
Deze persoonsgegevens verwerken wij op de juridische grondslag noodzakelijkheid voor de uitvoering van de overeenkomst met u (als het een training betreft) of noodzakelijkheid voor onze gerechtvaardigde belangen om onze dienstverlening te verbeteren.
- Als wij contact met u op nemen over een verandering in onze dienstverlening of voorwaarden, verzamelen wij de persoonsgegevens die wij nodig hebben om dit contact mogelijk te maken. Wij verzamelen de volgende persoonsgegevens voor dit doeleinde:
- Naam
- E-mailadres
Deze persoonsgegevens verwerken wij op de juridische grondslag noodzakelijkheid voor de uitvoering van de overeenkomst met u (als het een training betreft) of het voldoen aan een wettelijke verplichting.
- Als je je hebt aangemeld om onze nieuwsbrieven te ontvangen, dan verzamelen wij de persoonsgegevens die wij nodig hebben om de nieuwsbrief te versturen. Wij verzamelen de volgende persoonsgegevens voor dit doeleinde:
- Naam
- E-mailadres
Deze persoonsgegevens verwerken wij op de juridische grondslag toestemming. U kunt uw toestemming op elk moment intrekken.
- Om ons bedrijf en onze website te beschermen en te verbeteren, verwerken wij de persoonsgegevens die wij nodig hebben voor dit doeleinde. Wij verzamelen de volgende persoonsgegevens voor dit doeleinde:
- Naam
- E-mailadres
- Telefoonnummer
- Adres
- Naam bedrijf
- IP adres
- Browser gegevens
- Cookies
Als u met ons communiceert via Social Media, slaan wij dat op via een pixel, zodat wij u via die kanalen productinformatie, aanbiedingen of ondersteuning kunnen bieden.
Delen met Derden
Wij delen uw persoonsgegevens met de volgende derden:
- Om certificaten te kunnen uitreiken delen wij uw gegevens met certificerende instanties, zoals Het Oranje Kruis, KennisCentrum Kraamzorg (KCKZ) of de KNMG. Alleen de persoonsgegevens die nodig zijn voor het uitreiken van een officieel erkend certificaat worden gedeeld. Zonder het delen van deze persoonsgegevens met deze certificerende instanties kan geen geldig certificaat worden uitgereikt..
- Dienstverleners, zoals IT dienstverleners en administratie dienstverleners.
- Professionele adviseurs, zoals banken, advocatenkantoren, auditors en verzekeraars.
- Andere derden, bijvoorbeeld als wij ons bedrijf verkopen of fuseren.
Wij vereisen van alle derden met wie wij uw persoonsgegevens delen om de beveiliging van uw persoonsgegevens te verzekeren en uw persoonsgegevens in overeenstemming met de wet te behandelen.
Indien wij persoonsgegevens doorgeven naar een land buiten de Europese Economische Ruimte, dan zorgen we voor een adequaat beschermingsniveau van uw persoonsgegevens, door te zorgen dat een van de volgende waarborgen is geïmplementeerd:
- Wij delen uw persoonsgegevens met een land dat wordt geacht een adequaat beschermingsniveau te hebben, door een adequaatheidsbesluit van de Europese Commissie.
- Het afsluiten van standaardbepalingen, codes of conduct of certificeringsmechanismen die zijn goedgekeurd door de Europese Commissie of een toezichthoudende autoriteit.
Inzage en wijziging
U heeft de volgende rechten:
- Het verzoek tot inzage in welke persoonsgegevens wij van u hebben en wat we daarmee doen.
- Het verzoek tot het corrigeren van uw persoonsgegevens.
- Het verzoek tot verwijdering van uw persoonsgegevens.
- Het intrekken van toestemming voor het gebruik van gegevens waar wij eerder uw toestemming voor hebben ontvangen.
- Het verzoek tot het maken van bezwaar tegen een bepaald gebruik van persoonsgegevens die wij van u hebben.
- Het verzoek tot het beperken van de verwerking van uw persoonsgegevens.
- Het verzoek tot gegevensoverdraagbaarheid van uw persoonsgegevens.
Ook heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit. In het geval van Schok&Pomp is dat de Autoriteit Persoonsgegevens. Wij waarderen het als u eerst met ons in overleg treedt.
U kunt uw verzoek richten tot info@schokenpomp.nl. Mogelijk hebben wij meer informatie van u nodig om uw identiteit vast te stellen voordat wij uw verzoek kunnen behandelen.
Wij streven ernaar om binnen een maand op uw verzoek te reageren. In uitzonderingen duurt het langer dan een maand, in welk geval wij u daarover zullen informeren.
Bewaartermijn
Wij kijken naar hoe lang de gegevens nodig zijn voor het doel waarvoor ze zijn verzameld. Maximaal bewaren wij uw gegevens 7 jaar vanaf het moment dat u geen klant meer bent. Bent u nog steeds klant dan bewaren wij uw gegevens voor het doel waar deze voor verzameld zijn. Op grond van de AVG is er geen concrete bewaartermijn voor persoonsgegevens.
Beveiligingsmaatregelen
Wij hebben passende technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen geïmplementeerd om een op het risico afgestemd beveiligingsniveau van uw persoonsgegevens te waarborgen.
Wij hebben hiervoor technische beveiligingsmaatregelen, zoals Firewalls, beveiligde back-ups, toegangscontroles, sterk wachtwoordbeleid, logging en monitoring van toegang. Maar er zijn ook organisatorische beveiligingsmaatregelen, zoals beleid voor gegevensverwerking en verwerkersovereenkomsten, toegangsbeheer en reguliere audits en controles, genomen om persoonsgegevens te beschermen tegen ongeoorloofde toegang, verlies of misbruik.
Vragen
Neem contact op met info@schokenpomp.nl als u vragen heeft. Deze Privacy Statement is bijgewerkt op 1 september 2024.